HUR PIGG SOM HELST!!

Imorse så steg jag upp kl 04.15 då Elsa vaknade, så hon åt välling och sen så somnade hon om ganska så fort, så jag gick och la mig en stund och klev upp igen när älsklingen åkte iväg till jobbet, så nu sitter jag här och tänkte få skriva av mig lite grann. I går så hade jag tänkt baka både tekaka och bullar, men det vart då så att jag bara gjorde tekakor, men dom vart nu himla supergoda( som vanligt då) haha nä men jag vart riktigt nöjd, och det måste älsklingen också ha blivit för han vräkte i sig 3 stycken, och dom vart lite större än jag brukar göra dom. Idag så hade jag tänkt att Agnes och Isak skulle få fara till dagis, dom har varit så hostiga och snuviga, och Agnes har nästan inte haft någon röst, verkar som att denna förkylning satt sig på stämmbanden! men hon har börjat få tillbaka rösten. Sen så blir det väl att åka ner på byn för att handla lite småkrafs, har inte varit ner på flera dagar, så idag hade jag tänk att få komma mig ut en stund, hade tänkt att vi skulle äta plättar idag till middag, men mjölken tog ju nästan slut igår så det behöver jag då om inte annat, ibland när man varit ner och handlat, så märker man när man kommer hem att det inte vart inhandlat en del saker, och då är det bara att åka ner på byn igen, som tex mjölk när man har barn så är det ju ett måste, och vi har ju en bit att köra, så ibland kan det bli nån mil extra bara för att man glömt köpa den där mjölken. Sen så hade jag tänkt att försöka städa undan lite här hemma idag, medans barnen är på dagis, och kanske bosätta sig i tvättstugan, så så ser min dag ut, nä nu ska jag göra mig en nybakad tekaka och ta mig en kaffekopp....
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0